maandag 28 april 2014

Aan de slag!

De lichamelijke malaise is ondertussen door en de Flevoracer heeft ondertussen ook al weer wat kilometerjes gebold. Maar ik wil wel eens terug met de Waw de baan op, dus ben ik maar eens aan de slag gegaan om hem terug rijdend en toonbaar te krijgen.
Bij carbonwinkel.nl carbon en kevlar weefsel gekocht en hier in de buurt (oud-turnhout) een symphatieke winkel gevonden waar ik epoxy en de rest van de benodigde spullen kan krijgen (poly-pieces).
Ondertussen is het gat dat de paal  in het zelfdragende koetswerk geslagen had weer opgelapt en het ziet er redelijk goed uit. de stevigheid is helemaal in orde en ik heb er een goed oog in dat het esthetisch ook wel in orde komt.
De neus is een ander paar mouwen. Doordat die erg slap is valt er niet echt goed aan te werken. Maar ze zit vol met kreukels en ook een paar gaten.
Ik heb bij Fietser gevraagd naar de prijs van een nieuwe, maar die komt op 630 euro zonder btw en dan staat ie ook  nog niet in de kleur. Voor dat bedrag kan ik al wel even klussen. Ik heb er dus maar een laagje extra kevlar in gelamineerd en ga er toch eens wat uurtjes insteken om er terug een strak snuitje van te maken. "En passant" bouw ik dan ook mijn dubbele ledlamp in, want nu staat die er vooraan bovenop geschroefd. Mijn vrouw vindt het wel een leuk gezicht, maar aerodynamisch is dat toch  echt geen hoogvlieger. Wat de spiegels betreft ben ik er nog niet uit. Bij Velomobiel hebben ze wel een stel met leuke kapjes. In ieder geval moet ik er iets mee, want de originele houdertjes zijn ook beide gesneuveld in de strijd. En nu ik dan toch bezig ben...
Wat de kleur betreft ga ik het bij groen houden. Ik heb er redelijk wat positieve reacties op gekregen, hoewel ik zelf een mooi rood kleurtje wel zag zitten.
Ik ga er wel eerst eens stevig met de schuurmachine over, want er zitten nu al wat lagen verf, grondverf en spuitplamuur op, en de fiets hoeft echt niet zwaarder te worden.
Voor Paul is het wel een beetje sneu dat de gratis reclame voor Karwij er na de werken niet meer op zal zitten. :-)
Wat de aanrijding aangaat, daar zit geen schot in. De aanrijder beweert dat er helemaal geen aanrijding geweest is, enkel een discussie en dat hij dus ook geen vluchtmisdrijf heeft gepleegd.
Maar ik heb geen getuigen, dus het is zijn woord tegen het mijne. Ik kan dus voorlopig nog niet aan de herstelling van de achterkant beginnen, want mijn verzekering vraagt daar nog even mee te wachten voor het geval er toch een expertise dient plaats te vinden.
Nu ja, wordt ongetwijfeld vervolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten